A čo to vlastne je? Vo všeobecnosti, Káčko je kontaktným bodom pre všetkých ľudí, ktorí sa ocitnú v situáciách, v ktorých si nevedia dať rady. Bojujú so zdanlivo neriešiteľnými problémami, pociťujú beznádej, nenachádzajú pomoc vo svojom okolí a ich duševný stav ich môže priviesť až k hraničnému riešeniu v podobe samovraždy. Ide teda o špecifickú krízovú službu, symbolický most, ktorý prepája linky pomoci - internetovú linku dôvery pre mladých ľudí IPčko.sk, krízovú linku pomoci (0800 500 333), Dobrú linku a osobnú psychologickú pomoc, o ktorú sa môžu ľudia v ťažkostiach oprieť. Káčko je jednoducho miesto, v ktorom môžu ľudia dostať odbornú pomoc, zažiť záujem, prijatie a reštartovať svoj život.
Pracovníkmi IPečka sú odborníci - vyškolení psychológovia a psychologičky, ktorí sú pripravení vypočuť si všetko, o čom chcú návštevníci Káčka anonymne a bezplatne hovoriť.
Na Myjavu prišli na pozvanie Oddelenia sociálnych služieb mesta Myjava nielen porozprávať o svojej práci, ale predovšetkým odovzdať svoje skúsenosti a rady pri riešení krízových situácií zástupcom miestnych materských, základných a stredných škôl, polície, centra špeciálno-pedagogického poradenstva a prevencie, komunitným a sociálnym pracovníkom a ďalším.
To, že záujem o takúto formu pomoci a poradenstva narastá dokazujú aj štatistiky IPečka, ktoré v uplynulých mesiacoch eviduje vysoký nárast vyťaženosti. Napríklad na linkách pomoci a v krízových službách uskutočnili odborní poradcovia a poradkyne v roku 2022 178 234 pomáhajúcich a krízových komunikácií. V projekte Online terénnej práce na sociálnych sieťach a streamovacích platformách tím odborníkov a odborníčok intervenoval 11 825-krát. V centrách krízovej intervencie Káčko poskytli psychológovia a psychologičky 1666 osobných intervencií. Výjazdový Krízový intervenčný tím IPčko uskutočnil 686 výjazdov za ľuďmi v kríze, v emocionálne náročných situáciách aj počas pátraní po nezvestných osobách. Zrealizovali 229 preventívnych, intervenčných a krízových intervencií v školách. No z kapacitných dôvodov a kvôli enormnej vyťaženosti služby nemohli prijať ďalších viac ako 400 000 žiadostí o pomoc. A to je alarmujúce číslo...
Okrem tohto stretnutia pre pozvaných hostí z vytipovaných profesijných oblastí by Oddelenie sociálnych služieb mesta Myjava rado zorganizovalo aj väčšie stretnutie so zástupcami Káčka určené pre širokú verejnosť. Ak sa ho podarí dohodnúť, budeme vás o ňom informovať.
Linky:
zdroj údajov: https://ipcko.sk/rok-2022-12-mesiacov-o-pomoci/